Οι αγώνες ράλι, που είχαν αρχίσει να αναπτύσσονται με γοργούς τη δεκαετία του '30, σαρώθηκαν από τη λαίλαπα του Β' Παγκοσμίου Πόλεμου, όπως και κάθε αθλητική δραστηριότητα στη γηραιά ήπειρο.
Η Ευρώπη ήταν τότε η κυρίαρχη δύναμη στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όπως συμβαίνει εν πολλοίς και σήμερα. Με γοργούς ρυθμούς μετά το τέλος του πολέμου άρχισε να συζητείται στους κόλπους της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) η διοργάνωση ενός ενιαίου πρωταθλήματος με κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Το νέο σχέδιο ονομάστηκε «Φόρμουλα Α», όπου Φόρμουλα αναφέρεται σ' ένα σύνολο κανόνων, που πρέπει να τηρούνται από τις ομάδες, ενώ το Α (1 αργότερα) αναφέρεται στις προδιαγραφές των αυτοκινήτων που παίρνουν μέρος στο πρωτάθλημα. Την 1η Σεπτεμβρίου 1946 έγινε ο πρώτος δοκιμαστικός αγώνας Φόρμουλα 1 στο Τορίνο, υπό την επωνυμία Βαλεντίνο Γκραν Πρι, με νικητή τον ιταλό Ακίλε Βάρτσι, που οδηγούσε μια Αλφα-Ρομέο 158 Αλφέτα. Τα αυτοκίνητα που πήραν μέρος στον αγώνα δεν διέφεραν και πολύ από τα αντίστοιχα της προπολεμικής εποχής.
Αναλυτικά η λίστα με τους 50 κορυφαίους σύμφωνα με τους "Times":
1 | Τζίμι Κλαρκ | (Μεγάλη Βρετανία) | 2 τίτλοι |
2 | Άιρτον Σένα | (Βραζιλία) | 3 τίτλοι |
3 | Μίκαελ Σουμάχερ | (Γερμανία) | 7 τίτλοι |
4 | Αλέν Προστ | (Γαλλία) | 4 τίτλοι |
5 | Σερ Τζάκι Στίουαρτ | (Μεγάλη Βρετανία) | 3 τίτλοι |
6 | Χουάν Μανουέλ Φάντζιο | (Αργεντινή) | 5 τίτλοι |
7 | Σερ Στέρλινγκ Μος | (Μεγάλη Βρετανία) | κανένας τίτλος |
8 | Φερνάντο Αλόνσο | (Ισπανία) | 2 τίτλοι |
9 | Νάιτζελ Μάνσελ | (Μεγάλη Βρετανία) | 1 τίτλος |
10 | Μίκα Χάκινεν | (Φινλανδία) | 2 τίτλοι |
11 | Αλμπέρτο Ασκάρι | (Ιταλία) | 2 τίτλοι |
12 | Γκράχαμ Χιλ | (Μεγάλη Βρετανία) | 2 τίτλοι |
13 | Κίμι Ραϊκόνεν | (Φινλανδία) | 1 τίτλος |
14 | Νίκι Λάουντα | (Αυστρία) | 3 τίτλοι |
15 | Νέλσον Πικέ | (Βραζιλία) | 3 τίτλοι |
16 | Τζένσον Μπάτον | (Μεγάλη Βρετανία) | 1 τίτλος |
17 | Τζέιμς Χαντ | (Μεγάλη Βρετανία) | 1 τίτλος |
18 | Ζόχεν Ριντ | (Αυστρία) | 1 τίτλος |
19 | Ζιλ Βιλνέβ | (Καναδάς) | κανένας τίτλος |
20 | Σερ Τζακ Μπράμπχαμ | (Αυστραλία) | 3 τίτλοι |
21 | Λιούις Χάμιλτον | (Μεγάλη Βρετανία) | 1 τίτλος |
22 | Έμερσον Φιτιπάλντι | (Βραζιλία) | 2 τίτλοι |
23 | Άλαν Τζόουνς | (Αυστραλία) | 1 τίτλος |
24 | Κέκε Ρόσμπεργκ | (Φινλανδία) | 1 τίτλος |
25 | Ζακ Βιλνέβ | (Καναδάς) | 1 τίτλος |
26 | Μάικ Χάουθορν | (Μεγάλη Βρετανία) | 1 τίτλος |
27 | Μάριο Αντρέτι | (ΗΠΑ) | 1 τίτλος |
28 | Μπρους ΜακΛάρεν | (Νέα Ζηλανδία) | κανένας τίτλος |
29 | Τζον Σίρτες | (Μεγάλη Βρετανία) | 1 τίτλος |
30 | Χουάν Πάμπλο Μοντόγια | (Κολομβία) | κανένας τίτλος |
31 | Ντέιμον Χιλ | (Μεγάλη Βρετανία) | 1 τίτλος |
32 | Ντένι Χαλμ | (Νέα Ζηλανδία) | 1 τίτλος |
33 | Ντέιβιντ Κούλχαρντ | (Μεγάλη Βρετανία) | κανένας τίτλος |
34 | Ντιντιέ Πιρόνι | (Γαλλία) | κανένας τίτλος |
35 | . Ρόνι Πέτερσον | (Σουηδία) | κανένας τίτλος |
36 | Φελίπε Μάσα | (Βραζιλία) | κανένας τίτλος |
37 | Τζόντι Σέκτερ | (Νότια Αφρική) | 1 τίτλος |
38 | Ρούμπενς Μπαρικέλο | (Βραζιλία) | κανένας τίτλος |
39 | Τζάκι Ιξ | (Βέλγιο) | κανένας τίτλος |
40 | Κάρλος Ρέουτεμαν | (Αργεντινή) | κανένας τίτλος |
41 | Τόνι Μπρουκς | (Μεγάλη Βρετανία) | κανένας τίτλος |
42 | Φιλ Χιλ | (ΗΠΑ) | 1 τίτλος |
43 | Τζουζέπε Φαρίνα | (Ιταλία) | 1 τίτλος |
44 | Τζο Σίφερτ | (Ελβετία) | κανένας τίτλος |
45 | Λορέντζο Μπαντίνι | (Ιταλία) | κανένας τίτλος |
46 | Γκέρχαρντ Μπέργκερ | (Αυστρία) | κανένας τίτλος |
47 | Νταν Γκούρνεϊ | (ΗΠΑ) | κανένας τίτλος |
48 | Κλέι Ραγκατσόνι | (Ελβετία) | κανένας τίτλος |
49 | Πίτερ Κόλινς | (Μεγάλη Βρετανία) | κανένας τίτλος |
50 | Μικέλε Αλμπορέτο | (Ιταλία) | κανένας τίτλος |

Οι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές στην Formula 1 μέχρι σήμερα
1950 | Τζουζέπε Φαρίνα | Alfa Romeo 3 30 | October 30, 1906 - June 30, 1966 |
1951 | Χ. Μανουέλ Φάντζιο | Alfa Romeo 3 31 | 24 June 1911 - 17 July 1995 |
1952 | Αλμπέρτο Ασκάρι | Ferrari 6 36 | July 13, 1918 – May 26, 1955 |
1953 | Αλμπέρτο Ασκάρι | Ferrari 5 34 | July 13, 1918 – May 26, 1955 |
1954 | Χ. Μανουέλ Φάντζιο | Maserati Mercedes 6 42 | 24 June 1911 - 17 July 1995 |
1955 | Χ. Μανουέλ Φάντζιο | Mercedes 4 40 | 24 June 1911 - 17 July 1995 |
1956 | Χ. Μανουέλ Φάντζιο | Ferrari 3 30 | 24 June 1911 - 17 July 1995 |
1957 | Χ. Μανουέλ Φάντζιο | Maserati 4 40 | 24 June 1911 - 17 July 1995 |
1958 | Μάικ Χάουθορν | Ferrari 1 42 | 10 April 1929 - 22 January 1959 |
1959 | Σερ Τζακ Μπράμπχαμ | Cooper 2 31 | born 2 April 1926 |
1960 | Σερ Τζακ Μπράμπχαμ | Cooper 5 43 | born 2 April 1926 |
1961 | Φιλ Χιλ | Ferrari 2 34 | April 20, 1927 – August 28, 2008 |
1962 | Γκράχαμ Χιλ | BRM 4 42 | 15 Feb. 1929 – 29 Nov. 1975 |
1963 | Τζίμι Κλαρκ | Lotus 7 54 | 4 March 1936 – 7 April 1968 |
1964 | Τζον Σίρτες | Ferrari 2 40 | born 11 February 1934 |
1965 | Τζίμι Κλαρκ | Lotus 6 54 | 4 March 1936 – 7 April 1968 |
1966 | Σερ Τζακ Μπράμπχαμ | Brabham 4 42 | born 2 April 1926 |
1967 | Ντένι Χαλμ | Brabham 2 51 | 18 June 1936–4 October 1992 |
1968 | Γκράχαμ Χιλ | Lotus 3 48 | 15 Feb. 1929 – 29 Nov. 1975 |
1969 | Σερ Τζάκι Στίουαρτ | Matra 6 63 | born 11 June, 1939 |
1970 | Ζόχεν Ριντ | Lotus 5 45 | April 18, 1942 – Sept. 5, 1970 |
1971 | Σερ Τζάκι Στίουαρτ | Tyrell 6 62 | born 11 June, 1939 |
1972 | Έμερσον Φιτιπάλντι | Lotus 5 61 | born December 12, 1946 |
1973 | Σερ Τζάκι Στίουαρτ | Tyrell 5 71 | born 11 June, 1939 |
1974 | Έμερσον Φιτιπάλντι | McLaren 3 55 | born December 12, 1946 |
1975 | Νίκι Λάουντα | Ferrari 5 64 | born February 22, 1949 |
1976 | Τζέιμς Χαντ | McLaren 6 69 | 29 August 1947 – 15 June 1993 |
1977 | Νίκι Λάουντα | Ferrari 3 72 | born February 22, 1949 |
1978 | Μάριο Αντρέτι | Lotus 6 64 | born February 28, 1940 |
1979 | Τζόντι Σέκτερ | Ferrari 3 51 | born January 29, 1950 |
1980 | Άλαν Τζόουνς | Williams 5 67 | born 2 November 1946 |
1981 | Νέλσον Πικέ | Brabham 3 50 | born August 17, 1952 |
1982 | Κέκε Ρόσμπεργκ | Williams 1 44 | born December 6, 1948 |
1983 | Νέλσον Πικέ | Brabham 3 59 | born August 17, 1952 |
1984 | Νίκι Λάουντα | McLaren 5 73 | born February 22, 1949 |
1985 | Αλέν Προστ | McLaren 5 72 | born 24 February 1955 |
1986 | Αλέν Προστ | McLaren 4 72 | born 24 February 1955 |
1987 | Νέλσον Πικέ | Williams 3 73 | born August 17, 1952 |
1988 | Άιρτον Σένα | McLaren 8 90 | March 21, 1960, – May 1, 1994 |
1989 | Αλέν Προστ | McLaren 8 92 | born 24 February 1955 |
1990 | Άιρτον Σένα | McLaren 6 78 | March 21, 1960, – May 1, 1994 |
1991 | Άιρτον Σένα | McLaren 7 96 | March 21, 1960, – May 1, 1994 |
1992 | Νάιτζελ Μάνσελ | Williams 9 108 | born 8 August, 1953 |
1993 | Αλέν Προστ | Williams 7 99 | born 24 February 1955 |
1994 | Μίκαελ Σουμάχερ | Benetton 8 92 | born 3 January 1969 |
1995 | Μίκαελ Σουμάχερ | Benetton 9 102 | born 3 January 1969 |
1996 | Ντέιμον Χιλ | Williams 8 97 | born 17 September 1960 |
1997 | Ζακ Βιλνέβ | Williams 7 81 | born April 9, 1971 |
1998 | Μίκα Χάκινεν | McLaren 8 100 | born September 28, 1968 |
1999 | Μίκα Χάκινεν | McLaren 5 76 | born September 28, 1968 |
2000 | Μίκαελ Σουμάχερ | Ferrari 9 108 | born 3 January 1969 |
2001 | Μίκαελ Σουμάχερ | Ferrari 9 123 | born 3 January 1969 |
2002 | Μίκαελ Σουμάχερ | Ferrari 11 144 | born 3 January 1969 |
2003 | Μίκαελ Σουμάχερ | Ferrari 6 93 | born 3 January 1969 |
2004 | Μίκαελ Σουμάχερ | Ferrari 13 148 | born 3 January 1969 |
2005 | Φερνάντο Αλόνσο | Renault 7 133 | born July 29, 1981 |
2006 | Φερνάντο Αλόνσο | Renault 7 134 | born July 29, 1981 |
2007 | Κίμι Ραϊκόνεν | Ferrari 6 110 | born October 17, 1979 |
2008 | Λιούις Χάμιλτον | McLaren 98 | born 7 January 1985 |
2009 | Τζένσον Μπάτον | Brawn 95 | born 19 January 1980 |

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου